Aeg oleks hakata hindama ka netikaubanduse mõju meie tarbija ostukorvile
Statistikaameti poolt avaldatud kaubandusstatistika näitas müügimahtude vähenemist augustis. 1,7% vähenemine ei olnud suur, aga siiski. Suurte kaubakettide müük vähenes 4% ja jätkuvalt kiratsevad väikesed toidupoed, kus müügimahud langesid koguni 23,5%. Kui räägime suurte kaubakettide müügimahtude vähenemisest, siis siin on kaks võimalikku seletust. Esiteks ostetaksegi natuke vähem, sest teatavasti kasvasid toidukaupade hinnad augustis aasta võrdluses 9%. Teine võimalik seletus on, et rohkem ostetakse kampaaniatooteid (soodushindadega kaupu) ehk kogused ei vähenenud, vaid müügitulu vähenes ja seda tänu madalamale hinnale. Tõenäoliselt toimisid kaks efekti korraga.
Halb on see, et meie statistika ei võta arvesse väljaspool Eestit interneti teel ostetud kaupade hindade muutusi, sest üha rohkem inimesi ostab igapäevaseid tarbekaupu posti teel Hiina suurtest netikaubamajadest. Võibolla oleks aeg hakata uurima, milliseid kaubagruppe peaasjalikult ostetakse, teha sellest netikaupade ostuorv ning panna AI neid hindu jälgima. Lihtne see ei ole, aga tehnoloogiad arenevad täna väga kiiresti ja lõpuks taandub kõik arvutivõimsustele.