Majutuses ja reiside korraldamises on II kvartalis olnud korralik hinnatõus
Täna avaldas Statistikaamet teenuste tootjahinnaindeksi statistika II kvartali seisuga. Teisisõnu näitab see, kui palju on hinnad tõusnud teenuste pakkujate poolt vaadates. Samas suurusjärgus on ka hinnamuutus lõpliku tarbija jaoks. Mõnes valdkonnas, näiteks majutuses, võivad olla vahel veel ka vahendajad, kes lõpphinnale omapoolse marginaali juurde panevad.
Kokku kasvasid äriteenuste hinnad II kvartalis aasta võrdluses 4%. Kõige suurem hinnatõus on toimunud õhutranspordis, kus hinnad kasvasid aastaga 28%. Kõrge hinnatõus on olnud ka majutussektoris, kus hinnakasv on olnud 19%. Kahtlemata mõjutab see turismi, eriti siseturismi. Aga ka välismaale reisimine on palju kallinenud, reisiteenuste pakkumine on aastaga kallinenud 15%. Teisalt on ka arusaadav, et kui lendamine läheb kallimaks, siis ei saa ka reisimine odavamaks minna.
Infotehnoloogia alased teenused kallinesid aastaga 3%, samas kui infoalased teenused on ainsana kogu teenuste paketis odavnenud, tootjahinnad on langenud 7%. See oli ka ainus valdkond, kus II kvartali seisuga nägime hindade langust (aasta võrdluses). Reklaamiteenuseid pakkuvad või töövahenduse teenuste hind on aastaga kasvanud 6%.
Suure üldistusena võib öelda, et teenuste hinnas mängib olulist rolli töötajate palk ehk tööjõukulude osakaal on siin reeglina suurem kui näiteks tööstuses. Teenuste hinnakasv näitab, et palgad jätkavad ka sellel aastal mitmes teenuste alamsektoris tubli tõusu.